Bine ai venit!
Scopul acestui suport de curs este de a te ajuta pe tine în a urmări mai ușor toți pașii elementari ai materiei pe care o vei studia pe parcurs, într-o manieră accesibiliă. Pe lângă acest suport, vor fi prezentate diverse instrumente esențiale de care vei avea nevoie. Tot ce rămâne de făcut este să urmărești lecțiile video în paralel cu acest suport de curs.
Iti urez mult succes!
INTRODUCERE:
În acestă secțiune vom învăța primii pași importanți în deschiderea și construirea agenției de social media marketing. Chiar dacă acest curs este denumit „Social media marketing”, vei învăța și lucruri legate de marketing digital și realizarea de website-uri.
Rețele Social Media:
În funcție de nișa pe care o vei alege, vei folosi doar unele din rețelele sociale de mai jos, însă este esențial să știi la ce folosesc toate și cum le poți exploata pentru a aduce mai multi clienți. De exemplu, dacă vei avea un client care este Dentist, mai mult ca sigur nu vei folosi Pinterest.
Mai jos sunt rețelele sociale despre care vom învăța:
Modelul de BUSINESS:
Este important ca, încă de la început să știi în ce direcție vrei să mergi cu agenția ta de marketing și care este planul general și structura afacerii tale.
Planul general pentru o agenție de marketing:
Ce vei face pentru clienții tăi:
Denumirea agenției:
Primul pas pe care trebuie să îl faci este să alegi un nume pentru afacerea ta. De fapt, îți poti alege 2 nume:
Este recomandat să îți alegi 2 nume, întrucât, dacă decizi să îți schimbi numele sub care activezi (brand-ul tău) nu vei întâmpina probleme, însă pentru a schimba numele societății sunt necesare drumuri la camera de comerț și acte de completat. Mai jos găsești câteva sfaturi pentru a alege un nume pentru compania ta:
Atunci când îți alegi numele este important să verifici dacă acel nume poate fi utilizat ca „username” pe rețelele sociale, spre exemplu:
În acest mod, clienții te pot găsi mult mai ușor. Această regulă se poate aplica și viitorilor tăi clienți. Există o metodă foarte ușoară pentru a afla dacă numele pe care l-ai ales este disponibil:
Înregistrarea legală a companiei:
Al2-lea pas este să îți înregistrezi legal compania. Este adevărat că poți începe și fără să ai o companie înregistrată legal, însă nu este recomandat, din mai mult puncte de vedere. În primul rând, atunci când deții o companie si ceva neprevăzut se întâmplă, nu vei fi tu, ca persoană fizică, dat în judecată, ci firma pe care o reprezinți va fi. În al-2-lea rând, clienții vor avea încredere mai mare în tine, iar aproape toți îți vor solicita o factură pentru serviciile prestate.
În România este destul de ușor să îți înregistrezi un SRL și poți găsi actele necesare aici. Costul înființării unei firme (în cazul in care te vei ocupa doar tu de absolut toate actele necesare) este de aproximativ 122lei.
De ce este bine să angajezi un contabil:
Așa cum am spus mai sus, este destul de ușor să înființezi un SRL, însă actele sunt multe și, deseori greu de completat pentru cineva fără experiență. De aceea, recomandăm să discuți cu un contabil; în plus, vei avea nevoie de el și după înființarea societății pentru depunerea actelor lunare, declarațiilor etc.
Înregistrarea domeniului:
Înregistrarea domeniului este o procedură destul de simplă. Poți înregistra domeniul înainte sau după ce ți-ai înregistrat societatea. Mai jos ai câteva sfaturi pe care să le iei în considerare atunci când înregistrezi domeniul:
Atunci când îți alegi domeniul (.ro), este recomandat să cumperi îi celelalte extensii pentru domenii (ex .com, .net etc); atfel îți vei securiza numele ales.
Introducere:
În acest capitol vei învăța absolut tot ce este necesar pentru a folosi Facebook la un alt nivel. În prima parte vom vorbi despre cum să îți setezi pagina de facebook, cum să îți crești pagina de facebook, cum să faci postări pentru a atrage noi clienți si multe alte detalii.
În partea a-2-a vom discuta despre Facebook Business & ADS, unde vei învăța diferite strategii menite să crească afacerea ta sau pe a clienților tăi. Așa cum am spus și în lecțiile anterioare, Facebook este al2lea motor pentru afacerea ta. Astfel, dacă vei ști cum să te promovezi pe Facebook, afacerea ta va lua o întorsătura în cel mai bun sens!
Crearea unei Pagini de Facebook:
Strategii de marketing pentru Pagina de Facebook:
Facebook Business Manager:
Tipuri de reclame pe FACEBOOK:
În acest capitol ne vom focusa pe aceste tipuri de reclame. *În functie de momentul în care urmărești acest curs, există posibilitatea ca cei de la Facebook să fi adus ceva modificări în panoul de control pentru reclame; însă, chiar dacă sunt aranjate într-o altă structură, baza este aceeași și o poți aplica oricând.
Crearea primei reclame
Facebook pixel și Retargetare
Facebook offers
O altă strategie bună este să folosești Facebook Offers (asemănător concursurilor de care am discutat mai sus)
Pași de urmat:
Strategia Viral Video
O altă strategie foarte bună este să folosești un clip video legat de afacerea ta și să îl faci viral pe facebook. Vom discuta în acestă parte și despre strategia „3 zero club”, care se referă la câți bani cheltui pentru fiecare vizualizare.
INTRODUCERE
În capitolele anterioare am amintit despre alegerea unei nișe. În cadrul acestui capitol, vom învăța cât de importantă este alegerea unei nișe în domeniul Maketingului Digital, indiferent dacă vorbim despre persoane care vor să își deschidă o Agenție sau persoane care doresc să se angajeze. Atunci când faci marketing pentru o companie, pe lângă faptul că trebuie să știi cum să faci marketing, este foarte-foarte important să deții cât mai multe detalii despre acel tip de business (ex. medici stomatologi – trebuie să aflii cât mai multe detalii despre domeniul lor, tipuri de clienți, servicii etc).
Este esențial ca, atunci când alegi o nișă, să îți placă domeniul, dar să îți aducă și beneficii materiale.
Împreună vom învăța diverse secrete și strategii pe care le vei putea folosi pentru a găsi nișa perfectă pentru tine!
5 Întrebări ce te ajută să descoperi ce îți place cu adevărat:
În urmă cu câțiva ani, unul din mentorii mei a insistat să răspund la acest set de întrebări, urmând ca ulterior să îmi spună ce domeniu este cel mai potrivit pentru mine. Este un test destul de cunoscut, pe care multe persoane din SUA îl folosesc pentru a-și alege o specialitate în cadrul studiilor universitare, de exemplu. Îți recomandăm să îți iei ceva timp de gândire și să răspunzi cât mai sincer la aceste întrebări, deoarece, atunci când vei gasi ceea ce îți place cu adevărat, o vei face cu mai multă dedicare și mai puțin efort:
După ce ai răspuns la aceste 5 întrebări, încearcă să sumarizezi câteva domenii sau un domeniu care să se potrivească cu răspunsul întrebărilor.
Ce nișe sunt profitabile?
În partea anterioară am discutat despre ce nișă ți se potrivește. În acest capitol vom discuta de nișele profitabile ce le poți găsi în jurul tău.
Motivul pentru care trebuie să găsim companii care produc bani/sunt profitabile este evident: acele companii au capital să plătească o agenție de marketing și își doresc să crească în permanență. Pentru o companie cu un profit mic și un număr mic de angajați, până și suma de 500lei/lună poate fi prea mult.
Selectarea nișei
Acum că ai răspuns la ambele „probleme”, este timpul să îți alegi o nișă. Rezervă-ti cât timp e nevoie pentru a alege ce este mai bine, încearcă să găsești un tip de business care este profitabil și care să îți placă. Aceste două aspecte sunt importante, deoarece îți vei construi bazele pe acestă nișă și vei ajunge să lucrezi cu ea zilnic. Este adevărat că o poți lua oricând de la capăt, însă îți va fi mult mai greu. Chiar daca nu pare, domeniul Marketingului Digital poate fi în unele cazuri unul foarte descurajant, iar dacă nu vei alege un domeniu atractiv pentru tine, vei renunța mult mai ușor!
Devino EXPERT în nișa ta:
Acum că ți-ai ales domeniul, este foarte important să fii expert în el. Clienții cu care te vei întâlni vor avea încredere în tine încă de la început daca știi despre ce vorbești/vorbești pe limba lor. Cum poți face acest lucru?
Cu cât dețiii mai multe informații despre acel domeniu, cu atât vei avea șanse mai mari să ai succes în afacerea ta!
INTRODUCERE:
În acest capitol vom discuta despre cum poți seta pachetele de prețuri pentru clienți, cum poți să îți construiești website-ul pentru agenție și cum să externalizezi unele task-uri. Secțiunea aceasta va părea mai complicată, însă, o dată ce vei învața tot ce explic în acest capitol, îți va fi foarte ușor.
Setarea prețurilor:
Setarea prețurilor, mai ales în România, este puțin „tricky”, deoarece este un domeniu nou pentru antreprenorii de aici. Am spus în primul capitol că poți începe să „taxezi” un client undeva de la 200$. De exemplu, în US sau UK prețul de start pentru o agenție de SMM este în jurul sumei de 999$ pentru cel mai mic pachet. Într-adevăr, nu ne putem compara cu țările respective, dar, în cazul în care te vei hotărî să faci marketing pentru firme din afara României, să iei în considerare pachetul de start de 999$.
Pentru a întelege mai ușor cum și de ce putem cere cei 200$/lună de la un client „mic”, mai jos vă prezint o formulă prin care putem estima valoarea pe care o aducem noi respectivei companii.
Având în vedere că ne ocupăm de marketing, asta înseamnă și să îi aducem clienți noi. Cu cât aducem un număr mai mare de clienți, cu atât mai bine.
Cum se calculează valoarea unui client:
Coșul de cumpărături zilnic * frecvența de cumpărare lunară* 12(luni)* 3 sau 4 ani= valoarea clientului
200*2*12*3=14 400lei
Lista celor 4 pachete:
Construirea website-ului
Este foarte important să ai un website pentru agenția ta. Partea bună este că nu ai nevoie de un site super profesional sau foarte complex. De obicei, ai nevoie de un site de prezentare pentru a putea oferi clienților tăi mai multe informații legate de agenția ta. În lecțiile care urmează, vom învăța cum să construim un website de la 0, fără să ai cunoștințe de programare.
Platforme recomandate:
1.WIX.COM
wix.com este o platformă prin care îți poti construi un website foarte ușor prin „drag & drop”. Este, probabil, cea mai cunoscută platformă de construire website-uri (de acest gen). Un dezavantaj ar fi că nu ai toată libertatea dacă alegi să construiești site-ul aici. Unele lucruri sunt „limitate”, însă, dacă nu vrei să îți bați capul cu realizarea unei pagini web, este o soluție foarte bună.
Poți găsi foarte multe tutoriale pe youtube,dar și la ei pe site, fiind foarte intuitiv.
2.Wordpress
Ce este wordpress?
WordPress este cea mai cunoscută și una dintre cele mai utilizate platforme pentru cosntruirea de website-uri. La început, a fost folosită pentru partea de blogging, însă acum poți creea cu WordPress orice tip de website, de la unul de prezentare, la magazine online; mai pe scurt tot ce ai nevoie.
Dezavantajul principal față de wix.com este faptul că nu este atât de ușor de utilizat, însă avem și avantaje majore: este mai ieftin, deții controlul în totalitate asupra site-ului și, un avantaj foarte important este faptul că 90% din viitorii tăi clienți care au deja un site, folosesc wordpress, astfel îți va fi ușor să optimizezi dacă știi să îl folosești.
Pași de urmat:
În lecțiile ce urmează vom discuta în detaliu despre optimizarea site-ului, SEO și tehnici de persuasiune/convingere. Aceste tehnici le poți folosi la construirea website-ul, dar și în beneficiul clienților tăi.
Externalizarea
O mare greșeala pe care am făcut-o în trecut (uneori o mai fac și acum) este să mă ocup eu de absolut tot. Această metodă nu o recomand, deoarece te epuizează și îți consumă foarte mult timp, iar, deseori rezultatul nu este cel pe care ți l-ai dorit.
Un exemplu bun ar fi crearea de logo-uri. În cazul în care clientul tău dorește, pe lângă serviciile pe care i le oferi și un logo și nu știi să îl faci, ai 2 opțiuni:
Opțiunea a2a este, de cele mai multe ori, cea mai fezabilă. Însă, cum poți găsi un expert pentru doar 5$? Ei bine, sunt foarte multe site-uri unde găsim experți care își oferă serviciile:
INTRODUCERE:
Pentru a deveni un expert în domeniul marketingului digital ai nevoie, în primul rând, să aduci rezultate clienților tăi. Va trebui să știi cum să analizezi un business din perspectiva marketingului, cum să citești și cum să aduci rezultatele dorite. În această secțiune vom discuta despre tehnici care să ne ajute să avem un conținut cât mai convingător, cum să creștem engagement-ul și cum să aduci rezultate clienților tăi.
Cum să aduci rezultate clienților tăi:
Scopul unei agenții de marketing este să aducă rezultate clienților. Pentru asta, trebuie să avem o structură clară sau/și un plan. Mai jos regăsiți 3 pași importanți pe care vă sugerez să îi folosiți cu fiecare client:
Cum să creezi conținut atractiv/convingător
Crearea unui conținut atrăgător/convingător este unul dintre cele mai importante lucruri în marketingul digital. Veți fi surprinși să știți că unele companii mari de marketing nu folosesc această metodă pe care o voi prezenta în continuare. Următoarea strategie este structurată în 4 părți și este denumită pe scurt V.R.I.N.
Important: La fiecare din cele 4 puncte trebuie să îți dai un calificativ (de la 1 la 10 și apoi să faci media). Cu cât punctajul este mai mare, cu atât postarea ta va avea un impact mult mai mare.
Audiența pe primul loc
Audiența este foarte importantă și trebuie pusă pe primul loc. Trebuie să te pliezi pe nevoile lor și să le oferi ce au nevoie.
Cum să îți crești engagement-ul:
Vom discuta în continuare despre 3 metode prin care poți crește engagement-ul pentru tine sau clienții tăi. Dar, în primul rând, ce este acest engagement? Termenul de engagement are mai multe sensuri, dar pe noi ne interesează doar cel ce are legătură cu marketing-ul. În limba română nu există o traducere foarte exactă a acestui termen, ci mai degrabă anumite sinonime parţiale, cum ar fi implicarea clienţilor sau angajarea lor în acţiuni ce au legătură cu compania. Pe scurt, ne interesează ca audiența noastră, clienții sau posibilii clienți să interactioneze într-un fel cu postările sau conținutul pe care îl oferim online.
Cât de important este să fii un „povestitor bun”
Indiferent de domeniu, poveștile vând cel mai bine. De exemplu, dacă ne uităm la serialele sau filmele de succes, acestea au o poveste bine stabilită care ne-a făcut să vizionăm toate episoadele sau tot filmul. La fel și în reclame, sunt unele reclame care te fac să te uiți la ele; devin „virale” pentru că au o poveste bine spusă. În cazul nostru, putem folosi povestea atunci când facem un landing page sau în e-mail marketing. Mai jos găsiți 3 reguli pe care, dacă le vei respecta vei avea șanse mari să ajungi un „bun povestitor”:
INTRODUCERE:
În acest capitol vom pune bazele celor 4 piloni esențiali pentru a avea succes pe Instagram. Vom discuta despre strategii avansate de marketing care ne vor ajuta să creștem audiența și, bineînțeles vânzările. Foarte multă lume vorbește despre instagram în zilele noastre, însă puțini știu cum să profite de aceste strategii pentru a atrage mai mulți clienți.
Baza – linia de start
Înainte să începem să discutăm despre tehnici și strategii avansate, întâi trebuie sa ne cladim fundația corect. Chiar dacă următorii pași o să pară că sunt destul de banali, încercați să îi folosiți să vedeți rezultatele.
Pasul 1: Crearea contului de instagram
În cazul în care nu ai un cont (sau clientul tău nu are încă un cont de instagram), îți poti creea unul încă de la început, folosind adresa de e-mail a afacerii tale. Un pas important pe care mulți îl omit la început este să isi seteze contul de business, astfel că, dupa ce ai creeat contul mergi în setări și schimbă contul din personal în cont profesional.
După ce ai convertit contul, este important să îți adaugi o adresă de e-mail de contactat, adresa, website-ul și chiar numărul de telefon al afacerii.
Pasul 2: Username SEO
Numele și username-ul ales pentru afacerea ta sunt foarte importante și ar trebui să respecte următoarele reguli:
Pasul 3: Structura din BIO
Multe persoane, chiar și multe companii nu au idei cum să scrie un BIO profesional. În continuare, îți voi arăta o structură pe care o poți folosi aproape în toate domeniile. Un bio profesional trebuie să conțină 3 propoziții/fraze:
Această structură este una din cele mai de succes reguli pentru a scrie un Instagram Bio la nivel profesionist. Mai jos vă las câteva sfaturi :
8 Reguli pentru a avea o postare de succes!
Pentru a crește o pagină de instagram trebuie să știi să aplici niște reguli înainte să încarci postarea. Dacă o faci cum trebuie, mai devreme sau mai târziu rezultatele vor veni de la sine. Mai jos regăsiți pașii pe care trebuie să îi urmați:
BONUS TIP! Trebuie să înțelegi că Instagram nu este doar despre „numere”; foarte multe persoane cad în capcana „goanei după urmăritori”, însă în realitate, pentru un business este mai important să ai 100followers activi și interesați de business-ul tău, care vor cumpăra produsul tău, decât 10 000followers care nu sunt interesati și nu sunt activi.
4 Strategii de marketing avansat pentru Instagram
Până acum am învățat câteva tehnici esențiale pentru a avea o postare și un profil cât mai bun. În continuare, o să ne focusăm pe strategii de marketing care să ne aducă rezultate, astfel vă voi prezenta 4 din cele mai importante strategii de marketing pentru instagram.
1.Atenția Urmăritorilor
Acestă metoda este una din cele mai puternice. Am discutat cu mai multe persoane din domeniu, care mi-au confirmat faptul că această strategie chiar aduce rezultate.
Această tehnică are 2 părți:
De fapt, această metodă este folosită și atunci când realizăm o reclamă, deoarece prin acea reclamă atragem atenția potențialilor urmăritori sau cumpărători. În acest caz nu o să folosim o reclamă, ci vom folosi câteva, unele gratuite, care să ne ajute să realizăm acest lucru mult mai ușor și mai rapid.
Metoda pe care eu am găsit-o ca fiind cea mai sustenabilă este Everliker Standalone | Social Assistant. Această unealtă automatizată este o extensie pentru Google Chrome și merge excelent, o folosesc de câteva luni și pot spune ca sunt foarte mulțumit. Am mai folosit și alte programe sau extensii de automatizare înainte, însă acesta își face treaba cel mai bine.
Tot ce trebuie să faci este să instalezi această extensie în Google Chrome, să fii autentificat pe profilul tău de instagram, să mergi în pagina de configurați task-uri și să selectezi ce hashtag-uri să urmărească. Extensia acesta va merge pe acele hashtag-uri si va da like la postările din acea categorie. În acest fel atragi atenția persoanelor care au postat acel #hashtag.
2. Feature page
Ce este această Feature page?
Este o pagină care are legătură cu domeniul tău, însă nu are legătură directă cu afacerea pe care o reprezinți.
Pentru a fi mai simplu, am creeat un mic exemplu:
Ai un afacere în domeniul auto, să zicem că ai un parc auto și vinzi mașini. Poți creea o pagină separată sau mai multe (feature page), în care să faci postări din domeniul auto, însă să nu promovezi niciun produs. În general, oamenii sunt mai reticenți când vine vorba să urmărească un business, însă atunci când văd o pagină generală despre un anumit subiect (nu business), șansele sunt mai mari ca acea persoană să te urmărească. Astfel, îți poți strânge o bază de urmăritori pe acea pagina Feature, în care le oferi content de calitate(v.r.i.n) și nu promovezi niciun produs. Următorul pas este (dupa ce ai o bază mare de urmăritori) să îi redirecționezi către pagina ta principală (pagina afacerii tale). În acest mod, o mare parte din ei vor veni pe pagina ta principală, deoarece sunt interesați de acel domeniu. Pasul final este să îi transformi din urmăritori în cumpărători.
3. Shoutouts
Această metodă este foarte folosită în toate tipurile de afaceri când vine vorba de Instagram. Brand-uri mari din România și nu numai, apelează la influenceri pentru a le promova produsul/produsele.
Există 2 tipuri de shoutouts:
Reguli de urmat:
4. Concursuri:
Probabil ai auzit sau ai văzut deja pe Instagram mai multe astfel de concursuri. Bineînțeles, trebuie să iei în calcul câteva detalii importante înainte să faci un concurs de genul, deoarece poate părea ușor de facut, dar în realitate lucrurile stau puțin diferit.
În primul rând, nu recomand să faci un concurs pe instagram dacă ai sub 1-2000 de urmăritori, deoarece rezultatul nu va fi cel așteptat; cu cât ai mai mulți urmăritori, cu atât șansele să ai un concurs de succes sunt mai mari.
Dacă vă amintiți, am discutat în capitolul Facebook markting despre concursuri, iar regulile se aplică și aici.
BONUS! – Testul de calitate
O altă strategie ar fi testul de calitate. De fiecare dată când postezi ceva, imediat cei de la instagram vor face un „test de calitate”; astfel, dacă postarea ta reușește să adune un număr mare de comentarii și like-uri (engagement), Instagram va promova postarea ta pe prima pagina. În acest fel postarea ta poate crește foarte rapid și poate avea un engagement mult mai mare.
Cea mai simplă metodă de a face acest lucru este să îți creezi un grup în care să ai cât mai mulți prieteni sau persoane care doresc să facă acest lucru. În acest grup poți posta link către postarea de pe instagram, iar toți cei din grup să comenteze și să dea like la această postare. Este o metodă puțin mai complicată, însă rezultatele sunt pe măsură.
Deoarece am fost întrebat de mai multe persoane dacă sunt deja grupuri de genul formate în România, m-am gândit să creăm un grup (de facebook sau instagram) în care să ne ajutăm reciproc să creștem postările. Dacă doriți să facem acest lucru împreună, vă rog să lăsați un comentariu la această secțiune, iar dacă va fi cerere voi creea un grup, în care puteți invita și alte persoane (nu doar cele din curs) să se alăture pentru a putea crește împreună.
Instagram Sales Funnel
Să ai o pagină mare de Instagram nu este totul. Multe persoane pierd la acest aspect; au pagini mari de instagram, dar nu reușesc să convertească urmăritorii în cumpărători. De aceea, este bine ca urmăritorii interesați să fie direcționați către un „sales funnel”, către un „Landing page” unde noi vom strânge „lead-uri”.
În lecțiile următoare vom discuta mai mult despre ce înseamnă un landing page, sales funnel și lead-uri. Însă, acum este important să știi ce ar trebui să faci pentru a aduna lead-uri:
INTRODUCERE:
Acum că ai învățat mai multe lucruri despre rețelele sociale și le întelegi mai bine, trebuie să începem să învățăm cum putem găsi clienți pentru agenția noastră, atât offline cât și online. Vom aborda mai multe strategii și pași pentru a găsi clienți.
4 metode să găsești clienți locali:
În această lecție vom discuta despre 4 metode prin care noi putem găsi clienți locali (din apropierea ta), să semnezi un contract sau să stabilești întâlniri cu diverși administratori de companii. Este foarte important ca, încă de la început să te focusezi pe nișa pentru a avea rezultatele dorite.
1.Creează-ți alianțe și conexiuni:
2. Mergi la diverse întâlniri și evenimente:
3. Caută persoane care dețin o afacere
4. Fii atent cand ești în aer liber
*Creează-ți o listă cât mai mare de potențiali clienți, salveaz-o, iar în lecțiile următoare vom învăța despre cum putem obține clienți pentru agenția noastră.
Găsește clienți ONLINE:
Poate vrei să găsești clienți din alte orașe sau chiar alte țări. Dacă vrei să îți extinzi căutările, oricare ar fi motivul, în online vei găsi foarte multe informații despre diverse companii.
Există mai multe metode să găsești clienți online:
Următorul pas pe care trebuie să îl faci este să găsești persoanele care sunt responsabile de acea companie (dacă găsești informațiile pe Linkedin e mai ușor/ dacă nu, trebuie să îi suni sau să le trimiți un e-mail în care să afli cum poți lua legătura cu persoana responsabilă cu acea companie). *nu pierde timpul cu persoane care nu pot lua decizii.
Acceptă să primești răspunsul NU
În acest tip de business, vei primi foarte multe răspunsuri de NU; este foarte important să nu te descurajezi și să mergi mai departe. Este un business în care lumea încă nu are foarte mare încredere și nu îl înțelege, însă poți reuși dacă continui să muncești și nu te lași descurajat.
1. Fii un „căutător de aur”
2. Și tu ești aur pentru clienții tăi
3. Strânge cât mai multe „NU-uri” – la fiecare 20-30 răspunsuri de NU, vei primi și un „DA”
4. Strânge cât mai multe adrese de e-mail:
Motivează-te:
Încă de la început ți-am spus că acest curs nu este doar despre digital marketing, ci despre tot drumul pe care trebuie să îl parcurgi pentru a avea succes într-un domeniu ca acesta. În această lecție vom discuta câteva puncte importante despre cum poți să te motivezi și cum să îți creezi un stil de viață care să te ajute să devii o persoană de succes în orice domeniu.
Cum să îți alegi clienții:
INTRODUCERE:
Copywriting-ul este foarte important pentru social media marketing; de fapt este foarte important pentru orice tip de marketing. Prin textul scris, noi convingem persoanele care văd postarea să acționeze într-un anumit fel, le stârnim interesul, îi ținem interesați și îi facem să devină clienții noștri. În acest capitol vom discuta despre diverse strategii pe care să le folosești pentru a deveni mai bun la Copywriting.
6 reguli pentru Social media Copywriting
1.Folosește verbe, nu adjective
2.Fii cât mai simplu
3.Pune întrebări audienței tale:
4.Fii specific:
5. CTA
6. Tehnici de aplicat in SMM Copywriting
Folosește-te de audiență să scrii un conținut mai bun
Un aspect foarte important este să încerci să te conectezi cu publicul pe care îl ai; să înțelegi ce vor și să prezinți produsul pe care îl promovezi după placul lor. Chiar dacă pare puțin alambicat și confuz, mai jos am pregătit o structură care te va face să înțelegi mai bine acest concept:
INTRODUCERE:
Până acum ai învățat multe lucruri despre social media și cum să îți deschizi o agenție. În acest capitol vom discuta despre cum poți să obții contracte pentru agenția ta(Cum sa obții clienți). Vom discuta despre pașii importanți pe care trebuie să îi faci înainte și după ce îi contactezi.
Cei 4 pași de urmat pentru a semna un contract:
În acest capitol vom discuta despre cei 4 pași importanți pe care treuie să îi urmezi pentru a semna un contract nou. Aceste reguli se aplică atât clienților locali cât și celor pe care îi găsești online.
Dacă ai urmat pașii din capitolele trecute, până acum ar trebui să ai o lista de potențiali clienți pe care să îi contactezi. Urmează instrucțiunile de mai jos pentru a avea o rată de succes mai mare atunci când vei începe să îi contactezi.
Ce trebuie să faci înainte să contactezi un potențial client:
Înainte să mergi la o prezentare trebuie să fii pregătit să îți convingi clientul să semneze contractul cu tine. Există câțiva pași generali de urmat:
Pasul următor este unul foarte important și nu trebuie neglijat. Trebuie să le oferi un audit GRATUIT, și dacă este posibil (noi recomandăm) să le oferi și un cadou.
AUDITUL:
În primul rând, ce este acest audit? Auditul este o analiză a rețelelor sociale și a website-ului acelei companii. Cu timpul, după ce experiența voastră va crește, îți va fi foarte ușor să analizezi o afacere în doar câteva ore și îți vei da seama de punctele slabe și punctele forte ale acelei companii. Mai jos, vom discuta despre câteva unelte pe care le putem folosi:
Descarcă exemplu de audit social media: AICI
Observații:
Recomandări:
Cadouri:
Cadoul poate fi orice lucru folositor pentru acel business. Trebuie să fie un lucru pe care ei ar cheltui bani de obicei. Le poți creea un video pentru afacerea lor, le poți creea o poză profesională de cover și profil. Dacă nu au un logo, poți să le creezi și un exemplu de logo; sau le poți oferi un cadou personalizat – Pix personalizat, agendă etc.
Contactarea potențialilor clienți:
Acum că te-ai pregătit cu mai multe informații legate de un potențial client, este timpul să îi contactezi și să stabilești o întâlnire. În general, pentru a le atrage atenția, trebuie să găsești o metodă să îi faci cât mai atenți. Am împărțit acest proces în 3 etape:
1.Atrage-le atenția printr-o afirmație/frază/declarație:
2.Crește încrederea:
3. Programează întâlnirea cu clientul
Convinge clientul să semneze contractul:
Acum că ai reușit să stabilești o întâlnire cu un potențial client, este foarte important să îl convingi să semneze contractul cu agenția ta. Mai jos am creat o listă cu detalii pe care trebuie să le iei în considerare atunci când mergi la prima întâlnire.
Pasul 1: Clientul vorbește
Pasul 2: povestește-le cum îi poți ajuta
Pasul 3: Finalizează
Pasul 4. Închiderea și stabilirea primei întâlniri (kickoff meeting)
Cum să semnezi contracte dacă nu ai experiență:
Mulți dintre voi nu veți avea un portofoliu sau o experiență în spate atunci când veți merge la prima întâlnire. În unele cazuri, persoana cu care veți vorbi va întreba despre experiența pe care o aveți, iar în cazul de față este un punct slab. Mai jos vă voi arăta cum puteți transforma un punct slab într-unul forte.
Puteți aduce voi în discuție acest atuu slab chiar înainte să fiți întrebați:
formula: Punct Slab + Ce vei face de 10 ori mai bine
EX: Compania noastră este nou înființată, însă avem o echipă foarte pricepută pe marketingul digital.
ex2: Social media marketing-ul este o nouă formă de marketing, suntem printre primele agenții care se ocupă strict de acest domeniu.
Stabilirea primei ședințe/ Kickoff meeting
După semnarea contractului trebuie să stabilești prima ședință, denumită Kickoff meeting. Discută cu persoana de contact când puteți agrea o dată pentru această întâlnire, care va fi de aproximativ o oră. Înainte de stabilirea acestei întâlniri, trebuie să discuți câteva detalii importante (dacă nu ai discutat la semnarea contractului)
*trebuie să fii pregătit; în unele cazuri unele persoane doresc să continuați întâlnirea(să treceți la kick off meeting direct după semnarea contractului)
Între întâlniri:
Între aceste 2 întâlniri trebuie să îi trimiți un e-mail persoanei de contact în care să îi soliciți mai multe informații. Aceste informații pot fi cuprinse într-un formular pe care îl poți crea ușor cu Google Docs. Acest formular te va ajuta să aflii informațiile de care ai nevoie pentru a-ți stabili un plan pentru acel client.
Prima ședință/Kickoff meeting
Managementul așteptărilor:
*unelte pe care le poți folosi pentru rapoarte:
Tips: Nu te lăsa descurajat, așa cum am discutat în lecțiile anterioare, vei primi foarte mulți de NU. Nu uita nici de clienții care te-au refuzat inițial, ar putea deveni clienții tăi mai târziu.
INTRODUCERE:
E-mail marketingul rămâne în continuare cel mai puternic canal de a face marketing digital. Companiile care nu folosesc încă e-mail marketing-ul pierd mulți bani. În acest capitol vom discuta despre câteva strategii și cum să folosim servicii de e-mail marketing precum MailChamp.
4 etape pentru e-mail marketing
Până la acest capitol am mai discutat puțin și despre cum putem colecta adrese de e-mail. În capitolul Facebook Marketing am învățat o metoda prin care putem colecta până la 1000 de e-mail-uri. Poți să te întorci oricând înapoi să citești acea strategie.
În această lecție vom învăța despre cele 4 etape ale e-mail marketing-ului.
1.Colectezi adrese de e-mail (cu acordul persoanelor)
2.Când trimiți un e-mail, îl primesc în inbox sau merge direct în SPAM?
3.Dacă primesc email-ul, îl deschid?
4.Daca deschid email-ul, fac vreo acțiune?
Aceste 4 întrebări sunt foarte importante în procesul de e-mail marketing, astfel în cazul în care ai vreo problemă la una din aceste întrebări nu vei obține rezultatele dorite. Astfel, mai jos le vom discuta pe fiecare în parte, astfel ca tu să poți să rezolvi oricare din cele 4 probleme (în cazul în care te întâlnești cu ele).
1.Creează o recompensă și împinge utilizatorii să se aboneze la newsletter-ul tău
2.Dacă trimiți e-mail-uri tip spam, îți vei pierde reputația.
3.Subiectul
4.Oferă, apoi cere
Cea mai simplă metodă să strângi adrese de e-mail
Această metodă este una din cele mai simple și ieftine să atragi mai multe persoane să se aboneze. În trecut am învățat o strategie pe Facebook care să ne aducă un număr mare de adrese de e-mail. În schimb, prin această metodă vom învăța cum să convertim un număr mare de persoane din audiența noastră de pe Social Media (Facebook, Instagram, Youtube etc).
Sesiune LIVE despre un subiect legat de business-ul tău:
Sfaturi de urmat:
Prin această metodă poți converti ușor o mare parte din audiența ta, iar ulterior să îi transformi din urmăritori în cumpărători.
Construiește un sales funnel cu ajutorul e-mail marketing-ului.
Procesul de a vinde un produs cu ajutorul e-mail-marketingului nu este atât de simplu precum pare. Nu este de ajuns să trimiți un singur e-mail unei persoane și ea să și cumpere. Trebuie să construiești o sesiune de 5-10 e-mailuri prin care să convingi potențialul client să cumpere acel produs sau serviciu. În general, o persoană cumpără un produs dupa ce l-a văzut de minim 5 ori. În continuarea acestui capitol vom discuta despre strategii pe care le putem aplica pentru a obține rezultatele dorite.
MAILCHAMP
MailChamp este unul dintre cele mai cunoscute servicii de e-mail din lume. În continuarea acestei lecții vom învăța tot ce trebuie să știi despre acest serviciu, ca ulterior să poți deveni expert în utilizarea lui. Pentru a ne fi mai ușor să învățăm cum să folosim MailChamp, am împărțit în mai multe lecții:
Setarea contului de MailChamp
Setarea contului de mailchamp este destul de simplă, la fel cum ți-ai seta un cont pentru rețele sociale. În cadrul acestei lecții vom discuta de interfața acestui serviciu, detalii despre planurile tarifare și alte detalii pe care trebuie să le știi încă de la început.
Audience
În această secțiune vom discuta despre:
Sign-up forms
În această parte vom discuta despre sign-up forms; ce sunt și cum le putem folosi:
Content Studio:
În content studio vom găsi un loc unde ne putem încărca diverse fișiere, cum ar fi imagini, logo, sau produse:
Templates:
În această secțiune putem construi e-mail-ul nostru și putem selecta din diferite teme gata realizate de cei de la mailchamp.
Reports:
Aici putem găsi detalii despre campaniile pe care le avem, open rate, click rate etc…
Campaigns
Acesta este cel mai important tab din Mailchamp. În această secțiune vom creea design-ul mail-ului nostru și conținutul lui. Pentru campanii avem mai multe opțiuni:
Introducere:
Ce este un sales funnel? Un SALES FUNNEL (pâlnie de vânzari, tradus în limba română), este cel mai eficient instrument de marketing și vânzari, generația următoare a website-ului. Termenul de sales funnel, de fapt, un mini-site, face referire la un proces prin care potențialii clienți sunt atrași și însoțiți virtual mulți pași, până când o parte dintre ei devin cumpărători.
Cum să construiești un sales funnel de succes:
Un sales funnel de succes este cuprins din 4 parți majore și importante. Astfel, în acest capitol vom discuta despre fiecare în parte:
Canalele Social Media
Lead Page
Lead page-ul este locul în care trebuie să îl convingi pe vizitator să aibă încredere în tine și în faptul că îi vei oferi informații valoroase de care are nevoie și astfel îl vei determina să îți lase adresa lui de e-mail. Mai jos am notat câteva recomandări pentru a avea un lead page de succes.
După ce utilizatorul va completa adresa de e-mail și va trimite formularul, trebuie să îl redirecționezi către pagina de „Mulțumesc”, unde va primi cadoul pe care îl oferi (un PDF, un discount, o programare gratuită, un audiobook etc…)
Sesiune de e-mail-uri
După ce ai colectat adresele de e-mail, urmează partea în care îi vei trimite o succesiune de e-mail-uri. În total vom face o sesiune de 5 e-mailuri, unul în fiecare zi, fiecare din ele având scopul lui:
*în cazul în care unul din aceste 5 e-mail-uri nu a fost deschis, trebuie să schimbi strategia și să îi oferi alte informații pentru a-l face pe utilizator să ajungă la pasul nr. 5.
Aceasta metodă pe care v-am prezentat-o este des întâlnită într-o altă formă mult mai simplificată (trebuie să testezi ce funcționează mai bine pentru domeniul tău).
Exemplu simplificat:
Sales Page
Ultima parte de care vom discuta este sales page-ul sau pagina de vânzare. În această pagina de vânzare este indicat să ai un singur produs, pentu a nu deruta și a pune pe gânduri cumpărătorul. Mai jos am conceput o structură pe care marile companii și unii din cei mai bun marketeri o folosesc pentru a-și vinde produsele.
Introducere:
În acest capitol vom discuta puțin despre administrarea clienților din portofoliu. Semnarea contractului este doar primul pas; ce este cu adevărat important este să menținem clienții în portofoliul nostru o perioadă cât mai lungă de timp. Astfel, în acest capitol vom discuta despre cele 3 reguli importante pentru menținerea clienților și cum să creștem ROI-ul clienților noștri.
3 reguli pentru menținerea clienților:
Cum am spus și în introducere, semnarea contractului este doar începutul. Mai jos găsiți 3 reguli care să vă ajute să mențineți o relație cât mai bună cu clienții voștri:
1.Setarea așteptărilor
2.Demonstrează că ești un profesionist
3.Construiește o relație
Cum să crești ROI-ul clienților
Job-ul unei agenții de marketing este să aducă mai mulți clienți și automat vânzări mai mari companiei cu care a semnat contractul. ROI-ul (return of investment) acelei companii trebuie să crească după ce ai semnat contractul cu ei. Așteptările clienților sunt de obicei să aduci mai mulți bani decât ei îți oferă ție.
Pentru a putea realiza acest lucru trebuie să fii mereu atent la ce funcționează mai bine: ce platformă, ce tip de reclamă sau ce tip de postări.
Construiește-ți un plan încă de la început:
Încă de la semnarea contractului trebuie să ai un plan bine definit; la început pe termen scurt (30-60 de zile) în care testezi să vezi ce anume funcționează mai bine, iar ulterior un plan pe termen lung în care îți vei seta obiective împreună cu clientul tău pentru a aduce rezultatele dorite.
În cazul în care clientul tău este offline și nu poți măsura numărul de clienți este bine să stabilești cu el o metodă prin care să vedeți dacă numărul de clienți a crescut.
Arată-i „cifre” concrete clientului. Trebuie să îi arati ROI-ul pe care îl aduci în acea companie; calculează care este valoarea pe care o aduci tu acelei companii atunci când trimiți rapoartele lunare sau săptămânale.
EX: Un client x frecvența de cumpărare lunară x coșul de cumpărături = ROI-ul pe care îl aduci în acea companie.
INTRODUCERE:
SEO este o parte importantă a marketingului digital, căruia trebuie să îi acorzi o atenție sporită în timp. În acest capitol vom discuta despre ce este SEO și câteva strategii de bază pe care le poți folosi pentru a putea optimiza mai ușor paginile pe care le vei administra. În plus, voi arăta și practic cum să folosiți o unealtă extrem de utilă în WordPress: Yost.
În primul rând, ce este SEO?
SEO este un acronim pentru Search Engine Optimisation – definiție care a rămas neschimbată. Termenul cuprinde toate strategiile și tehnicile ce au ca obiectiv îmbunătățirea vizibilității site-ului în rezultatele motoarelor de căutare (SERP – Search Engine Results Pages).
Obiectivul este să atragi cât mai multe vizite de la persoanele care caută compania, produsele sau serviciile tale prin motoarele de căutare precum Google, Yahoo sau Bing.
Trebuie să înțelegi încă de la început că SEO este o unealtă de îmbunătățit, datorită schimbărilor aduse de motoarele de căutare ca Google, și, în același timp rezultatele se văd în TIMP, nu imediat.
Există 2 tip-uri de SEO:
2.URL-ul
Adresa URL trebuie să descrie cât mai exact scopul sau conținutul paginii. E important ca utilizatorii să poată înțelege dacă pagina le satisface necesitățile până la deschiderea ei. Sufixul adresei URL (ultima parte, fără a include numele domeniului sau directoarele principale) trebuie să fie un scurt rezumat al paginii.
3.Titlul paginii:
4.H1 – subtitluri
Tagul H1 (principalul și cel mai mare titlu pe pagină), ar trebui să apară în partea central-superioară a paginii și să fie primul lucru pe care îl văd vizitatorii când o accesează. Subtitlul trebuie să ia forma unui ”sinonim” (și nu același text) al etichetei de titlu – incluzând cuvântul cheie principal sau o variație apropiată a acestuia. Nu există o anumită limită de lungime în ce privește subtitlurile, însă acestea nu trebuie să fie prea lungi și să se încadreze într-un rând sau două.
5.Meta descrierea
O meta descriere este un fragment dintr-o pagină care oferă o idee clară asupra conținutului și apare de obicei sub link-ul albastru din SERP (Search Engine Results Page).
Are un rol important, căci ajută utilizatorii să decidă dacă merită să acceseze site-ul dumneavoastră sau să opteze pentru altul din listă.
6.Imaginile
Toate paginile ar trebui să conțină imagini pentru că au un rol important în clasamentele de căutare. Acestea au ocazia să apară ca rezultat al căutării unei imagini, însă contribuie și la SEO în general.
INTRODUCERE:
În acest capitol vom discuta despre tot ce trebuie să știi pentru a folosi Google Search Console. Acum că ai învățat cum să optimizezi o pagină din punct de vedere SEO, este timpul să trimiți informațiile către Google pentru a fi indexat mai ușor.
Ce este Google Search console?
Google Search Console(GSC) , sau Google Webmaster Tools (GWT) cum era denumit în trecut, este un serviciu gratuit oferit de cei de la google oricărui posesor de website, prin care poți vedea informații privind indexarea site-ului tău în marele motor de căutare, prin ce cuvinte cheie ajung vizitatorii pe site-ul tău, ce dispozitive folosesc, din ce țări provin și multe alte opțiuni.
Prezentare platformă și adăugare site în Google Search Console:
Pentru a adăuga un site în Google Search Console avem nevoie de un cont Google, iar ulterior ne putem loga în Google Search Console(GSC).
Folosește modulul gratuit oferit de cei de la Google denumit Google Site Kit.
Având în vedere că acest capitol este unul mai „practic”, toate informațiile le veți regăsi în cursul video la capitolul 14 – Google search Console.
INTRODUCERE:
Website-ul reprezintă o unealtă importantă pentru social media marketing. În cazul în care vei administra o afacere care are un magazin online, site-ul este inima acelei afaceri. De aceea, trebuie să înțelegem cum să îl optimizăm cât mai bine și să facem setările necesare, ca acel site să se ridice la cele mai înalte standarde pentru cumpărătorii noștri. În acest capitol vom discuta despre o unealtă care ne ajută să optimizăm site-ul nostru de wordpress, iar după vom vizualiza câteva site-uri împreună pentru a înțelege dacă sunt sau nu sunt bine optimizate.
Optimizarea website-ului
Cel mai important lucru este să înțelegi că în momentul de față o mare parte (mai bine de 50% din utilizatori) vor folosi un dispozitiv mobil pentru a intra pe site-ul tău. Astfel, trebuie să te asiguri că website-ul este 100% responsive. Dacă folosești Google Chrome, ai o unealtă gratuită și rapidă să testezi acest lucru.
După ce ai testat și ai văzut cum arată site-ul pe diferite dispozitive, este important să vezi și cât de rapid este site-ul tău. Poți folosi o unealtă de care am discutat în trecut, numită GTmetrix pentru a vedea cum stai la capitolul viteză a site-ului.
După ce ai descoperit toate informațiile sus-menționate, încearcă să urmezi acele sfaturi pentru a îmbunătăți experiența vizitatorilor tăi. Vom folosi un modul în wordpress care ne va ușura enorm munca de optimizare. Această unealta se numește JCH Optimize. (Este doar una din multele unelte de acest gen).
În continuarea cursului video vom învăța ce setări sunt necesare în JCH Optimize.
Acum că am învățat cum să îmbunătățim viteza site-ului, vom analiza câteva site-uri din România pentru a vedea cât de bine sunt optimizate. Este important să vezi lecția video pentru a înțelege mai bine ce poți face la site-ul tău.
În cazul în care vei avea un site în care vei vinde un produs (sales page), îți recomand să te reîntorci la capitolul Sales Funnel să înveți cum ar trebui să arate o pagină de sales.
INTRODUCERE:
Google Ads (Google AdWords) este o unealtă importantă pentru a atrage un trafic semnificativ pe website-ul nostru. În această secțiune vom învăța lucrurile elementare despre Google Ads, dar și câteva strategii pe care le puteți folosi pentru a atrage un număr mai mare de utilizatori pe site.
Setarea contului de Google ADS
În această lecție vom discuta despre setarea contului de Google Ads și familiarizarea cu platforma aceasta. În cazul în care ai mai folosit Google Ads până acum, poți trece la următoarea lecție.
Primul pas pe care trebuie să îl faci este să mergi pe https://ads.google.com/
Trebuie să completezi informațiile cerute, iar apoi să finalizezi setarea contului.
Mai jos regăsiți câteva detalii despre aspectul platformei Google ADS.
Keyword planner
Prima unealtă de care vom discuta este keyword planner. Am discutat vag despre această unealtă atunci când vorbeam despre SEO. Știți deja că este foarte importantă atunci când căutăm cuvintele cheie pentru optimizarea SEO, însă aceasta este utilă și când pregătim o campanie pe Google ADS.
Pentru a accesa Keyword Planner trebuie să dai click pe Tools & Settings, apoi mergi pe Keyword Planner.
Căutarea cuvintelor cheie:
În această parte vom vorbi despre cum putem găsi idei de cuvinte cu ajutorul keyword planner. Tot ce trebuie să faci este să introduci cuvintele cheie pe care le consideri importante, iar Google îți va oferi mai multe informații despre cuvintele căutate și alte aspecte importante cum ar fi:
Toți acești termeni vor fi explicați în lecția video.
După ce ți-ai selectat un grup de cuvinte este important să vezi ce rezultate vei putea obține și care este costul aproximativ pentru acea campanie.
Crearea primei reclame
Acum că ne-am selectat cuvintele cheie putem începe să realizăm prima noastră reclamă pe google.
În această lecție vom discuta despre cum putem crea prima noastră reclama și care sunt aspectele importante pe care trebuie să le luăm în considerare:
În secțiunea video vom discuta despre toate detaliile pe care trebuie să le iei în considerare atunci când creezi prima reclamă.
Link accounts
Un alt pas este să ne conectăm contul de google ads cu conturile de google analytics, youtube și google my business.
Youtube:
Google Analytics:
Google MyBusiness:
5 sfaturi pentru a avea o reclamă mai bună
O reclamă de tip text are 3 părți importante: Titlul, Url-ul și Descrierea
Greșeli de evitat:
Responsive ADS
Reclamele Responsive sunt adăugate de puțin timp (2019) în google, dar sunt foarte practice. Până acum trebuia să creezi mai multe addgrup-uri sau să scrii mai multe titluri pentru a testa să vezi ce merge mai bine. Reponsive ADS face acest lucru pentru tine: testează să vadă care este cea mai performantă variantă a reclamei tale, astfel îți maximizează șansele să ajungi la audiența setată.
În lecția video vom învăța împreună cum să obținem o reclamă responsive.
INTRODUCERE:
Google Analytics este o unealtă practică și importantă pentru afacerea ta. Chiar dacă compania pentru care vei face marketing este una locală, este necesar să te familiarizezi cu această platformă. Google Analytics ne oferă toate datele de care avem nevoie atunci când vorbim de site-ul afacerii. Astfel, aceste rapoarte ne pot ajuta să vedem cum putem îmbunătăți unele aspecte ale site-ului nostru.
De ce avem nevoie de Google Analytics?
Google Analytics este o unealtă extraordinar de utilă pentru afacerile online datorită informațiilor pe care le furnizează (gratuit). Cu această unealtă poți vedea exact care sunt punctele slabe sau tari, poți vedea dacă apare o defecțiune pe website-ul tău, iar în acest fel poți preveni și remedia aceste probleme din timp. Este adevărat că poți lua decizii legate de site-ul tău și fără Google Analytics, însă le vei lua „legat la ochi”.
Cum să setăm contul de Google și cum să utilizăm acest instrument?
1.Setarea contului de Google Analytics
Cea mai simpla metoda pe care o poti folosi este sa te folosesti de Google Site Kit(daca ai un site pe WordPress) si urmeaza pasii din video.
Daca nu ai un site pe wordpress, tot ce trebuie sa faci este sa iti setezi o noua proprietate si sa urmezi pasii pe care cei de la google ii cer, inclusiv sa plasezi codul furnizat de ei la tine pe site.
2.Adauga Google demo & digital marketing custom report
Pentru a te putea familiariza mai usor cu toate funcionalitatile acestei platforme iti sugerez sa adaugi contul DEMO oferit de cei de la Google. Aceste date din DEMO sunt reale si sunt datele unui site detiunt de catre cei de la google Google Merchandise Store. Pentru a importa acest cont demo da click aici.
3. Raport personalizat
Pentru a vedea mai usor toate informatiile de care ai nevoie, eu impreuna cu echipa de la startaio folosim un model pe care il puteti folosi si voi daca doriti sa aveti un raport ca cel prezentat in video. Puteti importa acest template de aici.
4. Adaugarea unei noi vizualizari
Cu timpul iti vei dori sa aplici diferite filtre sau alte date statistice pentru a obtine informatii noi. Cel mai bine ste sa iti adaugi o vizulare noua, in acest fel toate datele tale vor fi mai structurate.
5.Nu uita sa te filtrezi/excluzi
Pentru a nu avea date eronate este cel mai bine sa te exluzi, deoarece tu vei utiliza site-ul propriu de foarte multe ori, astfel google va inregistra tot ce faci, insa acele informatii nu sunt relevante. Exista o metoda usoara de a face acest lucru in sectiunea vizualizare selectati filtru, excludere si apoi va alegeti adresa voastra de IP.
Ce este o distorsiune cognitivă?
Cine a inventat aceste tehnici?
Ce putem face cu aceste tehnici?
Cele 25 distorsiuni cognitive pe care le putem folosi in marketing:
In total sunt 25 de distorisuni cognitive elaborate de Charlie Munger, insa in acest curs vom discuta doar de 22 din ele, deoarece 3 din ele nu au o aplicatie practica in domeniul marketingului.
1.Recompensă/Pedeapsă
Plăcut și Adorabil
Antipatia sau ura
Evitarea îndoielilor/dubiilor
Instabilitatea/Schimbarea
Curiozitatea
Etica morala – Etica Kant
Reciprocitatea
Invidia/Gelozia
Influentarea prin asemanare si asociere
Evitarea durerii
Mandria de sine
Excesul de Optimism
Teama sau frica de a pierde
Social Proof – Dovada sociala
Comparatia prin contrast
Stresul
Disponibilitatea
Foloseste-le sau pierde-le
Autoritatea
Motivul
1.Recompensă/Pedeapsă
Niciodată să nu subestimezi cât de puternică poate fi o recompensă pentru a motiva oamenii să facă ceva, pedeapsa fiind opusul recompensei.
În cazul în care ai găsit recompensa perfectă, atunci acele persoane vor fi mai productive și mai performante și, de cele mai multe ori, vor îndeplini ceea ce au de făcut. În cazul în care acele persoane nu fac ceea ce trebuie să facă, trebuie să lucrezi la o recompensă/pedeapsă mai bună.
Această tehnică este des întâlnită în domeniul vânzărilor; în general, persoanele care lucrează în vânzări au o bază fixă (în general mică) și un comision (care reprezintă recompensa). Astfel, dacă reușesc să își îndeplinească toate îndatoririle, vor primi un comision mai mare; în caz contrar vor rămâne doar cu baza.
Tehnica a fost folosită inițial de către Charlie Munger pe vremea când lucra la Federal Express. Angajații erau plătiți pe oră și, deseori aceștia nu duceau toate îndatoririle la capăt (acest lucru cauzând probleme în companie). Charlie a venit cu ideea ca angajații să fie plătiți pe tura de muncă, astfel ca cei care reușesc să își îndeplinească task-urile să poată pleca mai devreme acasă. În acest fel productivitatea a crescut considerabil.
Cum să folosești această tehnică în marketing-ul digital?
Recompensa – este ceea ce vor primi clienții tăi după ce vor achiziționa produsul.
Caracteristici (ce vei învăța):
Beneficii/Recompense (ce vei putea face după):
Nu ai vânzări?
Pedeapsa- ce vor primi persoanele care nu vor cumpăra cursul.
*Nu folosi prea des pedepsa, deoarece își va pierde din efect dacă este folosită abuziv.
2.Plăcut și Adorabil
Cum poți să te faci mai plăcut?
Nu trebuie să fi foarte priceput sau să ai o inteligență superioară să te poți face plăcut.
3. Antipatia sau ura
4.Evitarea îndoielilor/dubiilor.
5.Instabilitatea/Schimbarea
6.Curiozitatea
De ce curiozitatea funcționează de fiecare dată?
7.Etica morală – Etica Kant
8.Reciprocitatea
9. Invidia/Gelozia
10. Influențarea prin asemănare și asociere
11.Evitarea durerii
12. Mândria de sine
13. Excesul de Optimism
14. Teama sau frica de a pierde
Cum putem folosi teama de a pierde in marketing?
15. Social Proof – Dovada sociala
16. Comparația sau contrastul
17. Stresul
18. Disponibilitatea
19. Folosește-le sau pierde-le
20. Autoritatea
21. Motivul
22.EFECTUL LOLLAPALOOZA
Această ultimă tehnică este cea mai importantă din toate deoarece le insumeaza pe toate. Practic efectul Lollapalooza se produce in momentul in care minim 2 sau 3 tehnici de mai sus sunt folosite in acelasi timp.